My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

Organics

masa cuti summer tahun lepas saya ada buat kajian pasal kepentingan barang2 organics.
dua entri yang saya tulis pasal topik body-care products - [read the ingredients!] [Go organics]


so semenjak saya balik london october lepas, saya start beli sabun badan, syampu, ubat gigi, sume organics.
 tapi memang mahal la.. pastu disebabkan barang2 organics ni dia x guna 'sodium lauryl/laureth sulfate', maka 
kurang la buih2 yang produk tu hasilkan.. so bila mandi ke syampu rambut ke kena guna banyak la baru rasa 
puas/bersih. and bila guna banyak, maka cepat la habis. maka bila habis, kena keluar duit lagi beli baru.
  lama-lama, agak sayang la sebenarnya nak keluar duit beli produk organics.


but tbh, setiap kali saya gi beli body-care products, saya mesti akan pusing belakang botol produk tu untuk 
baca ingredients, which i think is a good habit that i need to maintain. kalau terbaca perkataan 'paraben' je, 
automatik tangan akan letak balik produk tu. rasanya awareness pasal paraben ni makin meningkat sebab 
selalu gak nampak produk2 yang tulis 'paraben-free' untuk tarik customers. *thumbs-up*


so kesimpulannya kat sini, i am back to 'sodium laureth sulfate' sebab tadi gi shopping kat boots sebab malas
 nak pegi kedai 'Planet Organics' and literally semua produk ada ingredient tu. and I didn't feel good about it. 
tapi sebenarnya kan, produk organics ni, dia either mahal-but kualiti kurang dari non-organics; atau mahal GILE-baru lah berkualiti tinggi. contoh macam l'occitane. dah keje nanti la baru convert to fully-organics.


kesimpulannya, i know nobody cares but.., ayuh lah bersama2 buat pilihan yang lebih bijak. take a better
 care of yourself. get to know how healthy your products are. ingat; brand terkenal pun byk yg ada paraben.

0 pendapat bernas:

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino