My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

kutip derma
tadi aku gi kutip derma untuk anak yatim dan kanak-kanak miskin kat Ealing Street, UK.
pengalaman kutip derma adalah suatu yang menarik sebab boleh nampak macam2 ragam
manusia.. ada yang senyum, ada yang geleng kepala, ada yang menjeling, dan lain2..



antara peristiwa yang menarik adalah; masa aku mintak derma kat orang lalu-lalang, ada sorang
pakcik omputih ni lalu depan aku.. pakcik ni pakaian dia lusuh, berjambang, bau pun kurang
menyenangkan.. pakcik ni pandang je aku.. aku pun pegang baldi aku kuat-kuat, sebab dah
mula rasa takut. sekali rupenye pakcik ni nak bagi derma, dan yang paling buat aku terharu, dia
bagi semua duit yang dia ada.. "this is all that i have.." katanya.. ya Allah.. terharu sangat :'(


selain tu, kat sini, omputih suka suruh anak diorang yang bagi duit untuk derma..
comel sangaaat budak-budak kecik terkedek-kedek datang kat aku bagi derma.. ahhh cair hati
tengok :') dan ada sorang budak dalam umur lingkungan 8-10 tahun, bagi aku 1pound
walaupun mak dia dah jalan laju kedepan.. sucinya hati budak-budak kecik :')


dan mostly orang yang pakai stylo, baju branded ni, menjeling je tengok aku mintak derma.
so dari pengalaman ni, aku belajar, bahawa next time, kalau ada orang mintak derma kat aku,
kalau aku taknak derma pun, aku akan at least senyum kat orang yg mintak derma tu. :)
dan bersangka baik walau seburuk mana pun zahir seseorang tu.

6 pendapat bernas:

so comel~~

eju

kann :D

thats great :D
can i ask you for a favor?

ololo comelnya eju kutip derma. :P

huba: yes, what is it?

erna: hehe :p

kinda shy to state it here, can you please email me ? hubahuba23[at]gmail[dot]com

:p

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino