My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

menjelang raya

menjelang hari raya ni, ada beberapa perkara-perkara kecil yang buat persiapan raya
terasa seronok dan meriah. walaupun makin besar ni makin kurang seronok nak raya
sebab dah x rasa 'the thrill' nak main mercun ataupun 'the joy' utk kumpul duit raya.


antara perkara2 yg buat persiapan raya seronok sebagai orang dewasa ialah;



1# isi duit raya dalam sampul
the smell of new money.. hmmpphh wangi.. $-)




2# pergi beli bahan2 mentah
kat pasar, kat tepi2 jalan, penuh dengan org jual beli. penuh dengan daging lembu,
kerbau bergantungan, ayam2 itik2 bergelimpangan.. memang meriah.. =DD




3# anyam ketupat
tahun ni aku anyam 7 ketul ketupat! hebat tak hebat? haha..
thanx to kakak yang ajar aku cara nak anyam =)




4# masak rendang
selalunya tugas aku cuma kopek kulit bawang, buang kulit halia, sediakan bahan2 utk rendang.
tapi tahun ni aku tinjau sikit2 bila mak masak rendang tuk. complicated but do-able =)



besok raya. target: nak habiskan satu balang kuih untuk setiap rumah =DD
sekian, Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua..
maaf zahir dan batin =)

2 pendapat bernas:

kalau tercapai la target eju tu, we will see a new eju at the end of this month. haha

Selamat Hari Raya :D

eju

baru dua hari raya je pun dah nampak 'the new eju' dah. kahkah..

slamat hari raya to u too =)

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino