My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

project 1: treasure hunt

The Super Awesome Project: Treasure Hunt in Chalet L4*

________________________________________________

#introduction
bila tengok movie pasal treasure hunt, sy slalu rasa excited & teruja. (same je la tu kan)
sy slalu berangan, "kalau la aku yg jumpa clue tu. alangkah bertuahnya aku".
dan lantas, timbul satu idea.

apa kata, sy create satu 'treasure hunt' utk bakal penghuni chalet sy?
isn't that such an epic idea? =D
______________________________________________________


#procedure
saya dah sediakan beberapa clues yang menguji minda tp takdela sampai impossible nak jawab.
semua clues tu dibalut dengan plastik. in case 'treasure' ni tersimpan selama bertahun-tahun
lamanya, clues ni takkan rosak sebab plastik adalah non-biodegradable.
clues diletakkan disekitar chalet sy. samada di almari, di fire-extinguisher, dan lain2 lokasi
rahsia. seperti yg ditunjuk di gambar dibawah yg telah ditampal clues. tak nampak kan clues?
i know, i know i'm genius =p

pic atas: clues yg dibalut plastik non-biodegradable
pic bawah: contoh2 lokasi rahsia dimana clues ditampal


#How the Treasure Hunt will start?
sepanjang kehidupan saya kat kyuem, sy pernah tertinggal kunci dalam bilik sebanyak
lebih kurang 10 kali. ye, sy tau, sy sangat careless. so, setiap kali tu la saya kena panjat
partition dari bilik sebelah untuk menyelinap masuk ke dlm bilik sendiri.
stiap kali kena panjat, sy rasa sedih, marah, tension dgn diri sendiri.

oleh itu, bakal penghuni chalet L4* yg senasib dengan saya tidak akan rasa sedih lagi
bahkan teruja sbb jumpa the 1st clue di atas partition antara room C dan D!


kiri adalah room C, kanan adalah room D. di tengah2 adalah partition


#Back-up plan
andainya rancangan ini gagal, dimana terdapat penghuni chalet lain yg sibuk nak cari
treasure dekat chalet L4* ni, sy dah buat back-up plan. untuk mencari clue terakhir,
si 'treasure hunter' kena contact saya untuk mengesahkan bahawa dia da jumpa
semua clues yg saya da letak.


#Unavoidable Risk
kalau tiba-tiba KY nak buat renovation, contohnye partition nak tukar jadi dinding batu,
maka treasure itu akan remain unfound.
(baca dengan nada berbisik) it will be called.., "The Lost Treasure"
_________________________________________________



The treasure has been buried under the ground where nobody can find,
except for the young lucky girl, who'll climb up the partition like a spider,
and find the first ever 'key' to the hidden treasure! =)

4 pendapat bernas:

hahah!

apa hadiah dia?

memang takde keje betul laaarrr.
apa kata buat untuk peringkat kolej.boleh jugak nak join~~

adelaaa.. ;)
hadiah dia sgt berharga.. mmg bertuah ah org yg jumpa treasure tu =p

peringkat kolej? klu cmtu sume org sibuk dok carik treasure tu.hahah

wow.idea yg menarik..
pirates of kyuem?
hoho

menarik? i know rightt =p

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino