My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

dinner @ prom- dressing tips
disebabkan saya dah decide untuk taknak pegi dinner setelah berkira-kira isu money,
walaupun saya teringin sgt nak pakai dress, tapi dah keje nanti PNB ada jugak buat dinner,
so simpanlah hajat ni untuk umur dewasa sikit. hihi.


jadi skarang ni,
saya nak share cara pemakaian dress bagi pmpuan bertudung yang saya rasa cantik.
mungkin saya je kut yg rasa cantik, tp xpelah, saje bosan nak blogging pasal ni. lols.


ok, 1st of all, ini basic pemakaian secara overall,


dress+jacket+tudung.


secara naturalnya, dresses diciptakan body-hugging di bahagian atas, dan loose di bahagian kain. jadi, untuk neutralkan keadaan, pakai jacket yg stylo yang boleh tutup bahagian body-hugging tersebut while still looking fabulous.

inner+dress? NEVER
. kalau pakai dress dengan inner, itu masih seksi tau, gadis2.. =)


ex.1: kalau dress warna hitam, jacket silver or white nampak in



ex.2: bagi dress dan jacket, kalau pilih sama kaler, biar berbeza tone



ex.3: tapi saya lebih prefer 2 kaler berbeza, tapi neutralkan dgn accessories.
contoh, kalau merah & light brown, neutralkan dgn red shawl, light brown inner shawl,
dan shoes, purse semua kaler light brown.


kalau pilih jacket, make sure long sleeves.
jangan tersilap antara 3-quarter sleeves dgn long sleeves.
kalau pakai 3-quarter dengan handsocks, x lawa sgt.


tudung.. skarang ni macam2 fesyen.tengoklah tutorial kat youtube tu, macam2 ada.
tapi, pilihlah fesyen yang menutupi dada. =)

yang ini cantik, boleh nampak earrings, sesuai untuk muka lonjong.
tapi kalau boleh elakkan sanggul tinggi.

saya, personally prefer style ala-ala siti,
beli shawl panjang skit. ini tutorial dari fatin liyana [link]


oh, lupa nak khabaq. slalunye dress ni mahal kan. kalau nak yg cantik, RM300+ kena ada dalam tangan. tapi kalau bertuah dapat discount, paling murah pun RM100 kot. tapi saya ada jumpa 1 dress murah, di sini-[link]. RM35 je, beb!! cepat klik skarang! walaupun kain jenis cotton je, kalau pandai accessorize kan, konfem stylo.


oklah, itu sahaja, personal view dari saya. hehe =)
dah besar nanti saya nak bukak boutique. jenama 'ayjoo'. kalau cukup modal lah. haha

8 pendapat bernas:

dah plan tu..hohohoo

eju

hahah..planning je, x pegi pun dinner tu..hihi

hana tajima jugak la nanti.! phui

Akak

fatin liyana tu mcm same matrik dengan org dulu je...

eju

faiz: bukan bukan.. ayjoo ada identiti sendiri okay..haha

akak: yeke? mesti hot kan dia

oke. haizutajima la nanti. :P

saya suka sangat idea ni... kenapa tak bukak bisness? online... serius..awak ade potensi besar... i'd love to see new design and ideas from you... teruskan..! (",) salam seni..

hahah thanx.. saya google pastu mix & match je.. bukan sy design =) btw, thanx, tunggu da besar nnti baru bukak bisnes. hehe =DD

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino