My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

kelompok masyarakat

masa saya form 1, saya terkejut tengok kawan2 yang berbahasa inggeris bila berbual.
saya malu utk dekat dgn diorang. sebab saya x fasih. tapi kami kawan sekelas.
lama2, diorang berborak dgn sy dalam bahasa melayu, & saya mula selesa.


antaranya, sara irina, ayne, deena, amanda, dan lain2.
kawan2 sy yang expert bahasa omputih =)


masa form 1 dulu, ayne tak fasih bahasa melayu. pelat, comel je. tapi skarang dia dah pro.
dia pulak encourage saya utk berbahasa inggeris. dia bagi saya pinjam novel english,
dia betulkan pronunciation saya, saya selesa kwn dgn dia.


jadi, saya sedar, kte boleh kawan dgn sesiapa je,
asalkan kte rasa selesa dgn org tu. =)


dan walaupun kte berkawan dlm sesebuah kelompok,
bukan bermaksud kte langsung xnak berkawan dgn kelompok yg lain.
cuma lumrah dalam berkawan, kte suka hangout dengan orang yg satu kepala.
asalkan kte selesa hidup bermasyarakat & tak berburuk sangka, boleh bertegur sapa,
tiada jurang pun yang wujud antara satu geng dan geng yang lain. =)


cuma jurang itu wujud bila orang mula berprasangka negatif.


1 pendapat bernas:

betul! berkwn dgn mereka yg buat kite selesa and bermanfaat.

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino