My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

permasalahan
pepatah mengatakan,

'betapa runcingnya masalah itu,
runcing lagi jari-jemariku."



lebih-lebih lagi jari elia, girlfriend kpd khairul fahmi yg menamakan blognya jejari runcing, walaupun dia tiada kaitan dgn permasalahan yg saya hadapi ketika ini.


masalah yg saya maksudkan tidak lain tidak bukan, adalah homework.
yang sepatutnya tiada menjadi masalah buat seorang nerd.
tetapi memandangkan sy baru berkecimpung-camping dalam bidang ini,
makanya terdapat beberapa masalah yg timbul.


Masalah 1#

pure math. latihan yg diberi cuba sepasang kertas yg tidak sejoli.
dan terdapat pelbagai soalan yg tidak saya ketemu jawapannya,
terutamanya VECTOR. didapati punca utama masalah keguguran rambut.


Masalah 2#

mechanics.terdapat 2 set tebal macam novel yg perlu disiapkan
tetapi bak kata orang tua-tua, "daripada kau temenung tengok kertas tu,
baikla kau memasak di dapur ni ha..nanti tak lama lagi nak kahwin.."
benar, sy cuma mampu termenung melihat kertas-kertas penuh dengan masalah2
yang perlu diselesaikan selama berjam-jam lamanya.


Masalah 3#

statistics. ha, cukuplah tiga-tiga komponen further math.
sehingga lidahku kelu, dan mindaku membeku, semangat ku hilang entah kemana!
(tiba-tiba lagu 'aku stacy' berkumandang menggamitkan suasana)


target saya pada tahun 2011 ini ialah,
by the end of february, masalah-masalah ini harus dimasukkan dalam beg plastik
dan dihumban dalam tong sampah kitar semula supaya masalah ini dpt digunakan oleh
generasi masa hadapan. insyaAllah.

6 pendapat bernas:

kau juga mengambil architecture., tetapi permasalahan yang kau hadapi lebih bermasalah dari aku justeru aku bukanlah seorang yang dapat membantu dari segi penyelesaian masalah tetapi dari segi ayat dan dogma kata-kata.

berusahalah..! eju si nerd.!

eh.? header baru., layout baru., nama baru sempena tahun baru.? :D

eju

oh, anda tersilap. sy ambil civil engineering, bukan architecture =)

nampaknye begitulah, inchik faiz syahmi.

eju,jom jadik nerd bersama ^____^

btw,saya jugak mengalami masalah yg sama =.= esp kita satu kelas applied dan pure~~ haish.klu balik2 ada test camna eju? T.T

fawh

wow gile awesome belog kau ejuuuu ensem. mmg nerd abes lah! XD

eju

erna: tolong jangan T.T

fawh: tenkiu tenkiu x)

hahaa. tersilap sudah.! >.<

tapi takpa., ini bermakna kita berada tapak yang sama walau tugas yang berbeza. :P

(nak kata job lebih kurang ja.. main simen. >.<)

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino