My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

manifesto
dekat kolej saya ada buat manifesto untuk student council.
saya tertarik dgn manifesto imran, yang bertanding utk jadi mr president.
dia kata untuk jadi manusia yang hebat kena celik hal-hal dunia.


mula2, saya ingatkan dia nak provide surat khabar banyak2.


oh, kata noel, yang bertanding utk mr secretary,
dia kata dia taknak great ideas dilupakan begitu saja.
ni, saya ada idea. daripada letak tisu di setiap kelas, baik letak surat khabar!
bila recess atau 'take 5' boleh la baca, kan?
klu ada hingus pun boleh lap guna surat khabar lama.


saya selalu nak baca surat khabar dekat RC tapi selalu sahaja dimanipulasi oleh golongan boys.
saya malu la kan nak pegi join tetibe sebab nak baca surat khabar. nak tunggu, malas pula.
klu nak baca online, memang bye-bye lah sebab saya selalu terleka baca hal-hal dunia di facebook dan blogger saja.


kan best kalau kolej ni ada club atau society yg tolong buat jualan surat khabar.


macam kat sekolah saya dulu,
setiap bulan, ada orang datang kutip order. surat khabar apa? nak hari apa?
setiap hari ada delivery. dulu saya order untuk hari ahad sahaja.
setiap bulan, orang akan datang kutip duit.
kan macam fundraising tu?
klu nak jimat, 1 chalet share la duit.


please please. future sc.


8 pendapat bernas:

eju ta dtg ekk the first day punya manifesto?
Hazee ada propose nak letak surat khabar kat surau and TV room. :)
walaupun ta dpt nk letak kat setiap kelas, [kos byk] at least ada kat surau n tv room. dekat sikit nak amik kalau from the chalet.

eju

eju dtg masa sesi soal jawab je sbb tunggu isya' dulu. yeke? wahhh! brilliant! =)

walaubagaimanapun,

undi adalah rahsia ;p

kat klmu nih the sun paling popular sebab free. heheh.
letak je kat pintu masuk.,
kadang tu habes., kadang tu tak.
tengok isi berita seronok ke tak sebab the sun kadangkala berisi., kadangkala kosong.

hmm. bilik tv is oke.. but surau.? not much better.

eh. macam kau ni commetee lak. :P

eju

aku suka kut cadangan tu. penyebaran ilmu di surau. leh tau perkembangan umat serata dunia.

plus, ia bleh jadi tarikan utk meramaikan jemaah di surau. lama kelamaan, ia akan menjadi rutin utk datang beribadat di rumah ALLAH. kan.

=)

walaubagaimanapun,
undi adalah rahsia ;p

wakakakaka!

eju, habis apa manifesto presiden? bgtaw apa yg mnarik2 manifesto bdk2 tu

eju

calon president tu cakap nak bawak student ky join aktiviti2 luar macam perhimpunan mahasiswa, etc.. menarik gak ah manifesto dia.

klu nak baca komen panjang2 boleh tekan link kat word 'manifesto' kat permulaan entri =)

tak rasa nanti surau akan berselerak.? penyebaran ilmu camna kalau just letak surat khabar.?

aku tak paham. hahahah.! :P

eju

lah..sape suh selerakkan? kau ingat takde orang yg reti volunteer kemas?

surat khabar just another medium. byk je buku2 ilmiah, tafsir Al-Quran semua kat surau.

apalah kau ni. =p

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino