My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

is the dream real?

selalunya, kita akan bermimpi pasal orang yang kita kenal.
sama ada kawan rapat, kawan tak rapat, crush, mak, ayah, abang, kakak.
tempat dalam mimpi tu juga tempat yg familiar. sama ada sekolah, kolej, rumah,
atau tempat yg kita pernah pergi.


tapi, sangat jarang-jarang,
kita bermimpi pasal orang yg x dikenali. org yg x pernah kita ketahui.
tempat dalam mimpi tu pula tempat yang kita tak tahu. tempat yg tak familiar.
adakah seseorang tu hanya subconscious mind kita yang reka,
atau dia benar-benar wujud dalam real life?


dan walaupun selepas kita terjaga,
kita ingat SETIAP butir dalam mimpi tu dengan cukup jelas.
& mimpi tu kekal dalam ingatan selama bertahun-tahun lamanya.


itulah yang terjadi pada aku.


bermula masa aku sekolah rendah. aku mimpi seseorang yg x dikenali.
aku tercari-cari orang tu. beberapa taun lepas tu, aku mimpi orang yg sama.
sampai sekarang, aku dapat dalam 4-5 mimpi pasal orang ni.
mimpi terakhir, beberapa hari lepas.


macam, aku membesar dalam rangkaian mimpi mengenai orang yg sama.
orang tu turut membesar macam aku.


aku x tahu kenapa aku fikir banyak sangat pasal ni.
dia cuma rekaan subconscious mind aku.
tapi bagi aku, dia macam memerhati aku dari kecik sampai skarang.
sounds creepy. tapi, somehow, aku rasa mcm nak terus bermimpi.
mcm dalam cerita inception. haha =)
pelik kan.

6 pendapat bernas:

drama bersiri mimpi..hahaha

laki ke pmpuan ejU? haha

eju

eyi: lebih kurang ah..x)

zameer: jantina dirahsiakan..haha

pelik sungguh ;)

could be your future husband??? hehehe.....mcm inception pulak...

eju

syuk: kan..=)

sara: yea, could be.. hee=D

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino