My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

makin berminat

kadang-kadang aku terfikir, kalaulah aku ambik architecture, mesti seronok.
tapi, akhir2 ni, aku rasa, keputusan yang aku buat setahun lepas untuk ambik engineering adalah keputusan yg terbaik untuk aku. =)



sebab architects cuma tau conceptual art dan tau cukup2 je pasal aspek2 pembinaan yang lain. keje diorang cuma design je. civil engineer yang melengkapkan design tersebut dalam bentuk bangunan.


civil engineer boleh je nak design sendiri tanpa mintak tolong architect.
asalkan design tu lepas requirements & laws.


& impian aku, nak design & bina rumah sendiri =)
semoga dpt jadi kenyataan. amin..



p/s: da lama x apdet blog pasal personal life. =)
5 pendapat bernas:

eju designkan aku nyer sekali mesti cun xD

pilih kasih betul efa nur atas ni. ritu suruh aku design. >.<

kalau dah jadi civil engineer tu, memang dah sah la design tulepas ubbl. :P

sape2 pn bole design bgunan..but architect org EXPERT/PROFESSIONAL dlm design,,dye tahu lg mndalam tntg design2 bgunan..civil engineers expert dlm bdg dye trsendiri..

same goes to quantity surveying(promote course sndr lak..=P) dlm bidang construction

eyl

ouch! pelan nak lulus kena sign architect jugak, civil xleh sign plan ye eju.xde arkitek xlepas nak buat rumah :p

eju civil ke?

eju

areefah: insyaAllah x)

Ar: heh =)

hafiz: yup, i am aware of that =)

eyl: ouch! suruh kwn architect approve suda. heheh. yup

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino