My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

kasut tumit tinggi

girls dan kasut tumit tinggi memang sebati.
heels menggambarkan style, elegance, poise, beauty, feminine.
tapi ramai jugak girls yg x suka pakai heels & prefer flats.


aku?
aku dulu masa skola menengah aku suka pakai heels.
pegi skolah hari2 pakai heels. itu semasa tinggi aku belum mencecah 161+ cm.
lepas aku meninggi, aku dah hilang rasa syok pakai heels sbb aku over tinggi bila pakai.
i'm not like katie holmes =p


ruginya. kalau la aku rendah.. dah lama aku impikan sume kasut ni. cantiknya...T.T



mimpi je lah kan. klu nak beli, tak mampu.. x)


oh, tapi kan;
heels ni x elok untuk kesihatan

hanya ingin share dengan korang,
heels direka utk menolak dada ke depan dan punggung ke belakang hingga spina dan pinggul tkeluar drpd kedudukan asalnya & timbulkan masalah kesihatan not only kpd kaki tetapi keseluruhan badan.


heels klu dipakai terlalu lama boleh sebabkan kencing x lawas, masalah blakang dan tulang pinggul. ia juga boleh menyebabkan kesakitan pada bahagian rahang, leher dan kepala, gangguan kitaran haid malah membawa kepada masalah kesuburan. pemakaian heels selama bertahun-tahun akan menyebabkan tendon Achhilles jadi pendek hingga menyebabkan sakit tumit.


secara jujur, melalui experience,
betul, aku kena sakit belakang, sakit kat betis, tumit.
dan beberapa efek yang lain. tapi x lah noticable sgt. lepas jalan lama je.


so, vote for flats, girls.
especially tall girls. we are naturally blessed with height, right ;)
3 pendapat bernas:
a.kay

kalaulah saya tinggi. . . .

ladies should wears heels. especially kill heels! [11 inches]

you said it eju! =DD

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino