My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

penindasan umat Islam

sedih bila tgk video ni. bila baca komen2 kat youtube tu, lagi rasa sakit hati >='(


betapa kesalnya aku rasa bila betapa aku tidak ambil tahu pasal nasib umat2 Islam.
apa yang aku buat dengan internet hari2? facebook, skype, blogger. astaghfirullahulazim =.="


aku yakin, mesti ramai lagi yg macam aku.
klu ditanya,


"kenal michael jackson?
yg masuk Islam?"

"kenal.."


"kenal marwa el-sherbini yg
dibunuh sbb dia seorg Islam?"

"err.. "


kita lalai sangat dgn kisah barat. kisah artis. kisah politik tempatan yg corrupted.
sedangkan saudara2 kita yg merana, kita x ambil kisah pun. nak tolong, lagilah x berdaya.
kat selatan thailand pun berlaku penindasan. kita pulak seronok pergi melancong & shopping kat thailand. haram sebelah negara kita je kan. isk ='(


petikan artikel:

"Penindasan umat Islam kini berada di mana-mana. Kami yang berada di UK sebenarnya turut merasai sikap perkauman yang diamalkan oleh warga Britain ini. Sebuah akhbar Islam di UK, pernah melaporkan lebih 50% pelajar Islam di sekolah-sekolah seluruh UK mengalami pengalaman dicerca dan diejek dengan bahasa perkauman dan kebencian kepada Islam.

Anak saya sendiri pernah mengalaminya ketika berada Wales dan juga di Leicester. Tudung yang dipakai oleh anak perempuan saya pernah diejek budak lelaki tahun 5 sebagai ‘ayam'.! Cermin tingkap rumah seorang rakan saya pernah dibaling batu oleh beberapa orang budak sekolah, demikian juga cermin belakang kereta MPV Honda saya yang pecah akibat sifat perkauman ini."

baca lebih lanjut di sini: [link]
2 pendapat bernas:

macam cerita my name is khan :|

tp ini fakta. betul2 terjadi. byk lagi penindasan yg kte xtau sbb media x tunjuk =(

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino