My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

salary vs passion

smalam aku berborak dgn sorang visitor yg datang ke kolej aku.
dia dtg teman adik dia yg nak apply masuk kolej ni. dia tanya aku nak amek course ape nnti, so aku pun jawab 'chemical engineering'.

kebetulan lah pulak, akak ni dulu amek chemical engineering.
lepas abes study, dia keje kat petronas power plant. study pasal gas and stuff.. dia kata, gaji memang lah tinggi, tapi keje ni sangat membosankan. hari hari study pasal gas. dari raut wajah akak tu, mmg terserlah yg dia btul2 x suka keje tu.

& yg buat aku agak shocked,
"akak baru je hantar
resignation letter haritu"

whoaa.. sape yg sanggup lepaskan keje yg dpt salary tinggi? respect gile ah kat akak ni. dia ckp, dia dah plan nak bukak kindergarten, sbb minat dia adalah utk mengajar kanak2.. waaa bagus betul =)

jadi kesimpulannya,
duit x menjanjikan kegembiraan.
kejarlah minat & impian.. =)


& aku rasa mungkin 1 hari nanti aku buat benda yg sama.
sbb skarang ni, aku cuma ambik risiko dgn ambik course engineering.
yg penting, aku dah nekad utk bukak boutique. hee =D



7 pendapat bernas:

butik?
engineer ni minat fesyen rupanya.. (:

Aiman Haikal

woho!

butik eju!

nak jadik first customer anda =D

ske nye..
btol3!!!
duit x mnjnjikn kesenangan..

fawh

nak jadik pelanggan tetap butik eju :)

buka butik tak salah.
buka kindergarten pon x salah.
tapi nanti sape nak amik alih tugas engineering tuh.

please consider that.

eju

waaa belum bukak butik da ada pelanggan.. hee untung2 =)

huba2, btul gak uh. tp ramai pe engineers menganggur. heh

ecece..butik baju...baju satu!huahua..sebelah butik baju,boleh lah bukak butik buku ek..(hehe..cakap ada makna nie)..=p

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino