My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

unplanned trip
pada suatu hari, zully ajak amin, alifah, azman, harinn, & aku, pegi rumah pak teh dia kat kuala kubu baru.. pak teh zully jemput kitorang kat kyuem. dalam kereta, zully dok depan, kitorang 5 orang kena sumbat macam sardin kat belakang.

ini dia zully. hensem kan?

sampai2 je, trus makan durian. habis melantak, angsa pakteh zully tetibe je naik angin. tapi seb baik menatang tu x kejar sesapa. pheww. dah tu, jalan-jalan kat luar, ajak cousin zully yg bernama kira, 7 tahun tolong tunjuk jalan nak gi sungai.

ni kat jambatan. klu nak bunuh diri bleh datang sini.

si kira tu cakap sungai tu dekat je. sepanjang jalan tu dia cakap, "dekat je lagi dah nak sampai". haram jauh lagi sebenarnye. hahah.. boys cuba nak tackle kira, tapi kira x berminat. dia berminat kat aku. hehehe.. sorry, guys =P

ada chemistry. aku nak jodohkan dia dgn anak buah aku.

dalam beberapa minit baru sampai. lawa sey air sungai dia. jernih. kalah port dickson. haha.. masa panas2 tengah hari tu, rendam kaki dalam air sungai yg sejuk, memang nikmat gile..


bak kata harinn, air sungai mengalir lebat. kitorang ingat nak lalu jalan lain untuk naik ke darat. redah punye redah air sungai, air dah sampai paras lutut. so, kena la patah balik kat tempat memula sampai tadi.



macam dalam cerita hindustan, tetibe hujan turun dengan lebat. kena la berteduh jap kat satu pondok ni. adventur siot, macam geng bas skolah plak.

candid. sape tah yg snap gambar, x sedar pon.

pas hujan reda, kitorang pon balik rumah.. makan lunch.. smayang.. pastu, pakteh zully hantar kitorang kat tanjung malim. ade pasar malam. sorang pakcik ni jual penguin comel RM1 je seketol. murah gile kan? aku beli sekor, zully & amin masing2 beli 2 ekor.


macam tu la kisah kitorang.
boleh buat filem kot. macam best. =)
7 pendapat bernas:

wowwww best gila! kuala kubu baru tu selangor eh? tak tau doh.

eju

aah.. ade kot dlm peta. hahah=D

bukan macam best...memang best! :D

oi..sempat lg kutok aku tuh! huhu

eju

alifah: hehe yep..=)

harinn: mestilaa.. hahah

hahah.. apasal x cite yg pondok tu dekat kawasan perkuburan??

eju

yeke???? la.. aku xtau pon??

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino