My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

head-nude
aku agak tertarik dengan post kat blog ARC yang bertajuk,
"Tudung Hanyalah Kain"

*sekadar gambar hiasan. lawa gile kan dia?*


aku bukanlah alim mana untuk cakap sal topik ni,
tudung aku pun x labuh,
tapi, senario skarang ni, aku tengok junior2 aku kat skolah lama pon ramai yang upload gambar x bertudung kat facebook. aku pon terfikir; diorang ni memang dah free hair ke saje letak gambar x btudung kat fb?


taktau la nape ade trend utk upload gambar free hair kat facebook/myspace walaupon di luar bertudung. tiada bezanya pon kalau x bertudung spanjang masa sebab helaian rambut tetap terdedah. lelaki boleh usha rambut panjang mana, curl ke straight ke. dosa sehelai rambut tu tetap masuk akaun. betul x? kalau salah, betulkan saya.


& ada seorang lelaki ni (nama dirahsiakan), katanya,
"nanti kau pergi UK, 1 day sure kau bukak tudung.tengokla"


tunggu la brape lama pun, insyaAllah aku akan kekal dgn imej bertudung sampai akhir hayat. & pergi overseas x bermaksud akan terikut budaya barat, ok..


9 pendapat bernas:

btol tu eju..
setiap helaian rmbut yg namoak, ttp msk akaun..
tak kshla gmbr k real..
arap2 kta semua tak ikut camtu even da g oversea..
sopan tu kan cantik=)

yeah eju!!
troskan ngan imej bertudung...
bak kata nina,sopan itu cantik..hehe

uih.. of cos la someday kalo duduk oversi msti bukak tudung jugak..
dlm umah ko.. masa mandi..
mesti bukak tudung jgak kn..
maybe that's what he meant.

aku lg suka si dara bertudung dari si dara free hair.

betul tu..pmpn ptt jaga auratnye
sbb ia jgk merujuk kpd maruah.

jagalah maruah walaupn nmpk kecil

eju

nina> yup2.. sopan itu cute. heheh

eza> yeah..

faiz> xdelah. dia mmg maksudkan free hair di luar..sbb dia x abes2 ckp kat aku cmtu

fadh> yeap2..

aku xcaya kalo ko bukak tudung one day nanti eju.
tu bukan eju yg aku kenal..

eju

awwww.. =) thanx..

Salam Ziarah..

Barakallah fik...moga Allah memelihara kamu...

all the best :)

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino