My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

final decision

2 hari ni, aku beli byk roses pastu petik 1-1 sbb aku btul2 konpius nak pilih jpa/pnb. xde ah tipu je. 2 hari ni mmg menyeksakan.. serius~ sbb aku pikir, kputusan yg akan aku buat menentukan masa depan aku, kehidupan aku yg akan dtg.. huhuh.

&.. i should thank all of u, readers, for giving me support & advices. thanks! family & friends mmg byk membantu esp mak, abah, kakak, sara, & kaunselor-miss lai.

tapi.. yg empunya badan adalah aku, & aku criusly rasa 50:50 antara dua2 ni. smlm aku solat istikharah. pagi ni, aku bangun, aku trus pikir nak amek jpa. tapi.. tetibe dalam pisat2 tu, meleleh air mata (gile dramatik kan? haha) asal eh aku pon xtau. rasa mcm hati ni beraaaaat sgt sgt nak trima jpa.. tp aku mcm dah decide ah. jpa.

petang tu, mak ckp.
"klu berat hati tu, mungkin
itula petunjuk yg Allah bagi"


bila aku pikir2 balik, Allah dah makbulkan doa aku slama ni utk dapat biasiswa jpa. tapi, bila pikir2 lagi, doa aku selepas aku dapat pnb, adalah untuk kekal dgn biasiswa pnb. mungkin Allah nak memakbulkan kedua-dua doa ni. dapat jpa, tetapi kekal pnb. ya Allah, bile terpikir ni, aku dpt rasa yg betapa Allah Maha Bijaksana, Allah Maha Adil! =)

bila pikir2 lagi, do i really want architecture? sbenarnya aku cuma assume yg aku suke architecture, sbb aku suka art. so, masih ade kemungkinan yg aku mungkin akan menyesal nnti.. tapi kata2 kakak buat aku tpikir..

"pompuan xyah risau sgt course ni. keje je.. nanti dah kahwin, risau anak2 kat rumah..ahahaha"

somehow, i think she's right. watpe nak risau sal course kan? klu nak berjaya kat akhirat, kene taat suami. klu suami cakap xyah keje camne? lepak kat umah la, beb!! hahahahaha
(psst..kene pikir jangka panjang. jgn salahkan aku sbb pikir bab ni hahaha)

ape2pon keje aku, yg penting, aku nak bukak butik someday. itu yg paling memberi aku kepuasan. yeahh.. so..,

call me crazy,
but i'm choosing PNB!



9 pendapat bernas:
Anonymous

hidup pnb!
\m/
yaeh!

hohoho..
eju...
chaiyok2!

hadoii..
km pulak yg tak sabar menunggu eju buat dcision :p

eju

anonymous> hidup! hidup! ahaha

nurul iman> ahahahah thanx ;)

its up to you eju.
the road not taken rules.
Hahahaha.
Sebenarnya Allah nak uji ko
Kau ni tamak ke tidak.
Allah uji ko macamana untuk membuat pilihan yang tepat.
Yang penting, ingat Allah sentiasa tak kesah susah atau senang >.<

p/s: eh, bagi aku lah tawaran jpa tu. Ahaks!

eju

yeap.. ujian Allah..huhuh
seb baik dah lepas..lega~
thanx.

ps: boleh2.. ambik la ahahah =P

alhamdulillah..dpt gak ko ptunjuk eju..
act klau ak pun ak akn pilih pnb gak..hahahaha
tp yg ko ckp nk brjaya kne taat dgn suami tuh mmg ak stuju sgt2..
hrp2 suami ko nnti bg ko keje je..
hehehe..
ak sokong ko!!
BUTIK EJU!!
hahaha

congrats eju sbb berjaya buat keputusan n gudluck tuk stdy nnt kayh...
my prayer will always be with you!!!

eju

rapik> thanx! yeahh nnti beli baju kat butik aku ek. aku bg harga tinggi sket ahahaha =P

iza> thanx iza!!!!!!!!!!! =)

PNB better la.
cepat kaya ouhh!!

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino