My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

aku diantara 20 orang bertuah
keadaan eju sekarang : terlampau hepi & excited =D

Ya Allah.. aku bersyukur sangat2, aku terpilih antara beratus-ratus org yang memohon pnb scholarship 2009, juga antara berpuluh-puluh org yg hadir untuk ujian pemilihan pnb.. ya Allah, aku bersyukur sgt sgt sgt sgt =)

baru je pagi td aku borak dgn mak.. "mak, kawan yg duduk sebelah eju mase ujian pnb aritu dapat biasiswa jpa pegi jepun.. yg pnb tu entah dapat entah x.. mcm xde harapan je..". skali tadi, dalam pukul 3.15pm, aku terima panggilan dr pnb.

aku adalah antara 20 orang penerima pnb scholarchip 2009 ke luar negara yg terpilih dari seluruh malaysia!

tapi.. aku apply course engineering. pakai hentam je apply, sekali dapat! hahaha!! nampaknye, aku kene tukar hala tuju hidup aku yg selama ni mengharapkan bidang architecture.. tadi dia ada tanye..

  • pnb : jadi awak accept atau reject biasiswa ni?
  • eju : err.. boleh bagi saya masa untuk fikirkan?
  • pnb : eh, cik, cik ade mintak yg lain ke?
  • eju : ye..
  • pnb : mcm ni ye, cik haizumawati.. kami dah telefon pihak jpa, nama awak dah clear dari jpa sbb cik dah terpilih untuk biasiswa ni.
  • eju : (sheeeeeet.. klu camtu, klu aku reject, aku xkan dpt jpa pon!!) err, yeke?? klu mcm tu saya terima lah.
  • pnb : baiklah. nanti akan ada follow-up call.. nnti kami akan beritahu yg selanjutnya.

huhuh. nampaknye secara drastik, haluan idup aku bertukar ke arah lain! tapi, mungkin ni yg terbaik utk aku.. aku yakin, Allah dah ttpkan yg terbaik utk aku =)

so, after this, aku akan continue studies dlm A-level.. tempat xtau lagi..(cuak2) pastu, dah lulus baru tetapkan negara mana. wahahhahahaha!! hopefully UK!! huhuh. yg penting, i'll do my very best!!!!!!! go go go eju!!!!!!!!!!!!!

edit: terharu bile baca blog akak aku..klik la- http://hazieyatijamil.blogspot.com


27 pendapat bernas:

tahniah2!!!!!

eju

thanx!!!! =D

wahhh.. congrats! :D

tahniah eju...nanti kat sana jgn lupe update blog..hehe
Congrats..

congrats eju!!!
u deserve it...
yeah eju yg ensem bakal ke luar negara...
teruskan eju!!!

wah..tahniah eju...alhamdulilah..
kan bihah dah kata..mesti ade org nak ambik eju punya.BUAHAHAHAHA~

eju..doakan bihah sekali ye..dpt pcc.huhuhuhu...

wah3.
eju.
nnti jumpe mkwe UK comel jgn lupe aku okeh.
hehe.
congrats!

eju

H> thanx!! =D

zoul> insyaAllah.nnti aku beli laptop gune duit pnb.hahaha =D

iza> yeahhh! thanx!!!!! =D

bihah> alhamdulillah..thanx!! yaAllah, smoge bihah dpt pcc.. amin!!!!! =)

fawh> aku setia pd fawh, acha septriasa ku. hahahahhaha =P thx

tahniah eju~

bawak aku skali masuk beg..

aku malas g overC. bukan best pon
<<< kata2 orang tak layak..wakakaa..

btw comgrate agtain~

eju !

congrats congrats !

huk3.

engin. mesti dpt jepun. huk3.

wow!
congratz2!!..
engineerng pun ok gak but depends la on wat type u wanna take..

congratz agin!

ARC

bes gilaaaa
eng susah ye..harap maklum tp I blv u can overcome all the forthcoming harsh!!

ArM

congratez~
pe lg! blnje bdk republic keju sepeket r...ngeh3~

congratz eju!!!!
jgn lupa kyna klo gi ovrc naty ek..
huhuhuhu.. =)

eju..eju..eju!!!!
tahniah!:D

ripah> ok. eju beli bag paling besar utk masukkan ripah ;) thanx, ripah!!

red> thanx!!! pnb x hantar kat jepun =)

nazeef> tula. kene decide! huhu thanx!!

arc> huhu susah.. insyaAllah boleh.thanx!!

arm> insyaAllah, lepas da keje! hehe thanx!!

kyna> eju xkan lupe korang sume.. =)

eida> eida..eida..eida!!!! thanx =D

Nobody

Congrat eju..gud luck deh..

eju

thanx nobody!!!!!! =)

Congrats eju. Bertuah eju. Nak jugak nak jugak. Haha.

Nway, semoga berjaya. Itu yg terbaik utk eju. Go for it k. ;)

eju

thanx pijah!!!!!! =D

Anonymous
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous
This comment has been removed by a blog administrator.
cik nani

w0h0oo!c0ngratz eju!x sgke lark ble eju b0rak ngan mak sal nani,pas 2 dpt call dr pnb..luck uh nme nani!ahaha..okeh deyh!m0ge kte jd engneer yg brkakilebar..agaga~ gangbattekudasai!

Anonymous

congratss..
i thought got 2 sessions more till they choose the 'one'.
maybe they already changed..
anyway, cngrats again!

eju

nani> tu la.lucky ah nama nani!! hahahaha.. thanx ;)

anonymous> thanx.. i also thought that there'll be interviews but they chose the scholars from the tests results. huhuh

aku pun dapat gak tp rejeect sbb dah dpt uem
taw2 kena buat intership huhu

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino