My Picture

hai. saya eju. saya blog pasal macam2 subjek dan peristiwa. menetap di London utk 9 bulan dan di Malaysia utk 3 bulan, setiap tahun sehingga 2015.

More about me»

jgn mudah percaya LELAKI
ya Allah..semoga aku x akan sesekali mudah terpedaya dgn kata2 manis kaum lelaki terutama yg berniat jahat terhadapku, ya Allah... lindungilah aku dari segala jenis kejahatan didunia ini.. amin..

aku x sangka, seorg wanita tak berdosa, yg aku sendiri kenal dia, dah menjadi mangsa nafsu syahwat lelaki. betape besarnye ujian yg dia tempuh skrg. berat mata memandang, berat lg bahu memikul. aku mmg xdpt bygkan mcm mana prasaan dia skrg. dia trauma. ketakutan. 3 org lelaki tu mmg dayus!!! perangai mcm syaitan!! diorg xtau lagi ke beza dosa & pahala??? ya Allah, Kau berikanlah hukuman setimpal pd mereka, ya Allah.....

kpd sume perempuan yg baca ni, jaga diri anda baik2.. jgn senang sgt ditipu lelaki. even boyfriend sndiri pon. jaga mutiara anda. jgn pernah sesekali keluar ber2 je. bwk kawan perempuan skali. jaga diri baik2.. jgn biarkan sesape pon sentuh anda.. jgn dgr hasutan syaitan.. klu dah ade boyfren, pgg tangan pon jgn sesekali.. biarla ade ikatan yg sah.. nnti, klu ade apa2 terjadi, kita yg malu. kita yg merana. lelaki x efek sgt. diorg cume memuaskan nafsu. kita yg terkapai-kapai nnti. lagi2 klu mengandung. anak yg x berdosa akan turut jd mangsa. fikir2kanlah..

kpd sume lelaki yg bace ni, jgn jadi dayus!! hormati kaum perempuan. ingat Allah yg Maha Kuasa. ingat neraka. ingat bahawa klu anda buat jahat, anda xkan pernah terlepas dr hukuman. maybe hukuman di dunia boleh terlepas. ingtlah panas bahang api neraka. ape faedahnya buat bnde x berperikemanusiaan ni? anda cume akn jahanamkan kehidupan org lain.. mungkin juga kehidupan baru yg akan terjadi hasil drpd perbuatan jahat tu.. ingatlah!!!!
7 pendapat bernas:

betul tu sis,sy pnye kawan ad jg jd mangsa bf dia sndiri..skrg mcm xceria mcm dlu...same2 kita doakan smoga kita xjd mangsa2 buaya di luar sana...

Remember this word...
couple is trouble...
Ihiks, sowi ini mmg ayat aku sbb xske couple2 ni, bkn x ske couple2 yg ada kt luar sne tp aku sndiri xske couple..
sebab masanya nanti kan tiber..
tgh study kot..
enjoy sementara masih single..
sebab biler dh berpasangan, hahaha jatuhlah semua tanggungjawab...ihiks!!

perempuan..
mmg jgn mudah percaya dengan lelaki...
mmg aku lelaki..
lelaki yg baik (haktuih!!)
Sentiasalah berwaspada...
Jangan kerana nafsu sendiri juga...
Kerana ikutkan janji2 manis..
diri yang merana..
ingat tu kaum wanita =)

astaghfirullah.....mmg perit kalau kwn kite sndiri kene..doakan die elok2 nanti...hmph laki mmg, dorang kan satu je nafsu. hoho

moge mereka terima balasan~

eju

hazatul>> tula.. semoga kita terlindung dr sume ni...

khairi>> ksimpulannye, jgn mudah mempercayai khairi.. hahahahah =P gurau2

arina>> tula. 1 nafsu, tp xleh nak kawal... ish3...

ripah>> ye!! smoge diorg trime balasan stimpal

Cis, sampai hati eju..
jagalah eju nanti....
hehehehe...gelak setan..
hhaha, takder woo, guro jer...

eju

aiseh.. tarik balik kata2 td. :cuak:

Cerita kedai kopi

tetamu

kelab kapucino

komen kapucino